Dag 7. IJzevoorde- Braamt, Millingen aan de Rijn- Zeeland 17 km

21 april 2017 - Millingen aan de Rijn, Nederland

Gisteravond heerlijk gegeten; paprika andijvie stamppot,  en heerlijk geslapen  in de caravan op een echt matras. Vanochtend eerst ontbijt en toen nog  gebak van de bakker uit Peize bij

Kees en Tineke. Ze  hebben me een eindje op weg geholpen, in de cabrio een stuk gereden.

Ik moest volgens de route van het Pieterpad door een groot stuk bos met onverharde paden en heuvels. Gezien mijn knie nu misschien niet zo handig.  “As t net kin sa as t mat dan mat t mar sa as t kin”, dan maar een beetje “smokkelen”. Ik heb afscheid genomen van twee bijzondere mensen.

Dan de wandelpas er maar weer in, het is nu weer droog.

De reis gaat richting de Duitse grens, het landschap begint iets te glooien. Om half een loop ik voorbij een Snackbar, omkeren en een frikandel pinda, heerlijk. Bij Millingen aan de Rijn ga ik met de Pont (Pannerden) dit is speciaal een voetgangers en fiets pont. De overtocht duurt 5 minuten.

In Millingen aan de Rijn zie ik ook de afbeelding van het pad naar Santiago de Compostella geplakt op verkeersborden, de befaamde jakobsschelp.

Dan loop ik langs de Duitse grens, wat je alleen kan zien door straatnamen.

Ik zou tot aan Leuth maar de camping daar is wel heel bourgondisch, zo loop ik langs het gehucht Zeeland en zie een camping. Een prachtige oude hoeve.  Het voorhuis is restaurant en ingedekt voor een grote groep. Blijkt dat deze groep heeft afgezegd. Zo zegt de mevrouw dat ik ook wel in een trekkershut kan. Wat kost dat dan vraag ik. Even veel als een tentje, 7 euro, omdat de groep niet komt. Val weer met de neus in de boter. Wanneer ik later alle verslagen na lees zal er heel vaak het woord “bijzonder” in voorkomen waarschijnlijk.  Ik mag ook een fiets gebruiken en kan dan naar Millingen aan de Rijn fietsen voor boodschappen. Heb nu een fornuis, dus dat wordt weer kokkerellen.

Maar voor ik het vuur aansteek even een biertje op het terras hier.

Groetnis Sjoerd,

p.s. fijn dat zoveel mensen mijn verhaal lezen, ik kijk ’s avonds altijd even naar de reactie’s.

1. Alie:
    21 april 2017
    It is iig net saai en no al bysûnder idd. Geniet!
  2. Waldpyk:
    21 april 2017
    goeie dei maat, ik jer die net meer oer een borrel joens ;)
    ik nim dr no standaard twa

fijne jonne groetnis ut regio 0511
  3. René:
    21 april 2017
    Hoi Sjoerd, ik (Coby) fyn dyn verhalen prachtig, respect, hiel folle succes. Groetnis René en Coby.
  4. Erwin:
    21 april 2017
    weer een mooi verhaal je bent weer een etappe verder en mooi dat je zoveel bijzondere mensen ontmoet maar dat verdien je ook
  5. Anne-Jaap:
    21 april 2017
    Mooi dost trochrinne kist mei dyn knibbel. Mooie verhalen fon minsken diest tjinkomst op dyn reis. Genietsje derfon en trochsette.
  6. Ingrid:
    Hoi Sjoerd,

Succes met lopen! Mooi om te lezen wat je vandaag allemaal gedaan hebt.
    Kom veilig weer terug!
    Groetjes Anneke, Hillie, Simon Durk, Agnes en Ingrid.
  7. Nancy:
    21 april 2017
    Mooi verhaal weer Sjoerd. Zet 'm op!!!
  8. Martzen:
    21 april 2017
    Trefst ut ma wer! Slipst joen yn iedergeval waarm!
  9. Jelle:
    21 april 2017
    Sjoerd jonge prachtig dost it sa trefst mei dy minsken der set um op en lekker sliepe de knibbel goed warm hâlde gr Jelle
  10. Janke:
    21 april 2017
    Hee Sjoerd, leuk verhaal om elke dag te lezen! Knap hoor, veel succes
  11. Teunielle:
    Ha die Pa!

Frikadel pinda ha ik hjoed ek han. Smakke goed. Moai ferhaal ek wer. Sa moai om te leasen hoe oars it dan yn Nederlan wease kin. Mei minsken die dy helpe of een warm plakje foar dy hawwe. Lekker koese straks, we drinken dr aant 1 of meer op. Op nei in neie dei en neie ervaringen. Dikke tút
  12. Astrid:
    21 april 2017
    Hallo Sjoerd, wat een avontuur, super leuk om te lezen.
    Heb er bewondering voor wel doorzetten ik denk dat het mooiste gedeelte nog komt.
    Groetjes Astrid
  13. D & W:
    21 april 2017
    Wauw pracht ferhaal, wat in belevenissen! Mar lekker geniete fan de trekkershut en moarn de beaulch der wer foar ;-)

Dikke tút út Drylts
  14. Toffeee:
    22 april 2017
    Bijzonder... Het word hier ook een gewoonte Sjoerd om de dag te beginnen met jou verhaal.... wat speciaal om te lezen wat je zoal allemaal meemaakt op zo n avontuur...
    Tot morgen dan maar ...