Dag 12 Roermond, Melick, St Odilienberg, Monfort, Slek, Heide/Susteren 26 km

26 april 2017 - Susteren, Nederland

Vroeg uit de veren, heb goed geslapen. Niemand meer gezien in de refugio, dus de deur op slot en op naar mijn stempelkaart.  Nog op de foto met een zoen uit Roermond.  Loop dan langs de Munsterkerk, wat een bouwwerk.

Uit Roermond richting Melick. Het landschap wat ik doorkruis is wat wij noemen “de Wâlden”.

Het zonnetje schijnt, alles is prachtig. Tussen de bomen lopen koeien, ze heb een geweldig plekje.

Ook zie ik asperge velden, heb nog even gezocht om Ger, maar niet gevonden.

Tijdens het wandelen kom ik een wandelaar tegen uit Groningen. Hij loopt het Pieterpad; steeds stukken vanuit Sittard en dan gaat hij met de bus telkens weer terug.

Wanneer je mensen hier tegen komt roepen ze ; “Mooi”, ik roep dan maar terug ; “ja prachtig”.

De winterjas is nu tijdens het lopen bijna te warm, maar vanavond vast en zeker weer erg nodig.

In Heide/Susteren is een camping die ik gisteren had bekeken op internet, ook nog een kantine met kleine Afrikaanse gerechten.  Maar als ik daar uiteindelijk arriveer is de kantine nog niet geopend voor het seizoen. De camping is druk bevolkt met asperge stekers. Wou eerst een plekje bij een aantal caravans maar zei een mevrouw dat ze daar gisteravond een raam hadden ingeslagen voor een gasfles. Toen toch maar naar een ander veldje met een paar oudere mensen in een caravan.

Nou het worden geen Afrikaanse gerechten. Tegenover de camping zit Euro Parks resort, daar is gelukkig een klein winkeltje waar ik nog broodjes kan halen. Misschien is hier ook nog iets warm te krijgen, straks maar even op onderzoek uit.

Terwijl ik daar op het terras zit wordt ik gebeld door de Zutphense Courant , ze willen een stukje schrijven over mij en of ze de foto’s  die toen genomen zijn mogen gebruiken. Tuurlijk mag dat, ben benieuwd. Ze bellen nog voor een interview.

Mijn tent staat op een mooi plekje en ik heb geen gasfles waar iemand iets aan kan hebben.

Nog even genieten van de zon, en dan morgen maar weer nieuwe avonturen aangaan.

gees du mörge mit?

Groet Sjoerd

1. Hanneke:
    26 april 2017
    Eindelijk een dag zonder regen en harde wind! Hier en daar zelfs een zonnetje en die heft inderdaad al kracht. Dan is het lekker. Wordt ook tijd vind je niet!
    Gedraag je morgen op koningsdag of toch stiekum een oranje muts meegenomen?
    Lekker ite en sliepe!
  2. Riemke B:
    26 april 2017
    Hoi Sjoerd, wat krije wij mooie ferhalen te jerren, hast al in knappe loop dient, hoop dat it waar wat better wurd, gr
  3. Erwin:
    26 april 2017
    Weer een mooi verhaal volgens mij nu al het avontuur van je leven
  4. Klasina:
    26 april 2017
    Mooi! Ja prachtig hahahaha ik sjuch ik dy sizzen. Prachtige ferhalen en wis bliuw ik dien ferhalen folgen... de paden op, de lanen in!
  5. Jacqueline:
    26 april 2017
    Mooie verhalen Sjoerd kon je niet gratis maaltje asperges mee nemen om op te eten succes verder heb even gekeken naar het weer ze willen alleen maar mooier weer hebben ps kan ook weer veranderen succes
  6. Barbara:
    26 april 2017
    Hoi Sjoerd, nog recepten nodig voor asperges? ;-) tuurlijk gee ik mörge weer mit! Mooi om je zo -al is het wel op afstand- te kunnen volgen. Ik wens je morgen een goede dag. Groetjes!
  7. Johannes:
    26 april 2017
    Hoi Sjoerd, ik ha alle ferhalen ris even lèzen, heel bijzonder, al dy minske dy ast ûnderweis trefst. Even tuiketuike mei it knibbeltsje, komt fèst goed, se krije it hieltiid lichter. Moarn ien drinke op WA-50, en at we dan toch bezig binne, dan heffen we het glas ook een keer voor jouw gezondheid!
    Succes mar wer moarn.
  8. Toffeee:
    Oranje boven Sjoerd ...
    Ontbijt met oranjekoek
    Zet m op komende dagen... het weer word perfect...
  9. Teunielle:
    27 april 2017
    Ha die pa,

Gjit de goeie kant op! Nou iT waar nog. Zet m op do kist it. Mooi verhaal wer, krijst t kranten artikel ek ta stjoerd? Dikke tút xxx