Dag 15 ; Eijsden, Maastricht, Eijsden 20 kilometer fietsen en 10 kilometer lopen.

29 april 2017 - Eijsden, Nederland

Besloten een dagje Maastricht te doen, wie gaat ook Maastricht zo voorbij?

Gisteravond met een Sneeker gesproken, hij was op de fiets en was ook al eens naar de middellandse zee gefietst.  Ook op zijn advies, toch even de Sint Pietersberg op.

Na weer een koude nacht, even wat langer blijven liggen deze keer. Na ontbijt een fiets gehuurd.

Eerst richting België gefietst om zo met een pont over de Maas te kunnen.  Bij de L’ Auberge vraag ik om een stempel, of oorkonde maar moet daar niet zijn. Het is voor het eerst dat ik iemand tegen kom die niet vriendelijk is, das even een vreemde gewaarwording. Op naar chalet d’n Observant. Daar krijg ik mijn oorkonde. Er is een vrouw die zo vriendelijk is dit even te vereeuwigen.

Het fietsen is daar niet te doen, dus lopen met de fiets aan de hand, wil ook nog even het uitzichtpunt op de Sint Pieterberg, nou dat is een hele opgave maar zeker de moeite waard.

De grotten en groeves zijn heel erg bijzonder, zie dan ook de foto’s !!

Dan natuurlijk nog even naar Maastricht, even naar het Vrijthof en de Markt. Ook moet ik nog een stempel halen. Nu heb ik de zaken gedaan die ik moest doen, op naar het terras.

Straks de route voor morgen uitstippelen, geen Pieterpad meer. Ik ga naar Luik of Liège. Daar ga ik slapen in de jeugdherberg. De route naar Namen/Namur is er eentje met geen campings. Ga nog bekijken wat ik zal doen. Wild kamperen is geen optie met koud weer, maar dat is een zorg voor later.

Nu eerst maar genieten van het zonnetje.

Iedereen nog lekker genieten van het weekend en bedankt voor de reactie op de reislogger, fijn om te lezen, geeft soms ook weer even moed.

Gr sjoerd

1. Alie:
    29 april 2017
    Do sjochst mar in mooie wrâld en makkest bysûndere dingen mei! Leuk om dij sa te folgjen...
  2. Hanneke:
    29 april 2017
    Daar had vast wel een mooi steentje voor mij gelegen! Geniet van Maastricht de buisende stad! Vast een heerlijk biertje gepakt. Hoop dat je wat warm kan slapen vannacht. Brrr niks aan. Gelukkig loop je de zon tegemoet!
  3. M&M:
    29 april 2017
    Wol leuk sa'n rustdei. Bytsje wat bierdrinke ensa. Heard der ek by.
    Moarn der wer plat foar hjer. Succes.
    Gr. Út Jislum
  4. Rika:
    29 april 2017
    Lokwinske! Super datsto wol gien bist!
    Dy oarkonde is binnen!
    Hjoed noch mar lekker bykomme en moarn wer in moaie rindei..het waar giet prachtich wurde.
    Sukses !..do kinst it !!
    Danke dat wy mei meie genietsje fan de ferhalen en foto's.
    Prachtich !
    Groetnis fan ús út Bûtenpost
  5. Waldpyk:
    Fijne jonne

Maar euhhh wanneer komt no de borrel kerel
    Dan hast t ek net sa kald
    Ek sil ik dy een waarm filmke stjoere
    Fijne jonne groet ut nrw
    Do wist wol wa toch ?
  6. C&E:
    29 april 2017
    Hoi Sjoerd, wy sjogge elke dei wer út nei dyn bysûndere ferhalen en mooie plaatsjes. Sa folgje wy dy op de foet. Wy winskje dy in protte waarmte en sterkte ta.
  7. Klasina:
    29 april 2017
    Prachtiche foto s no mar lekker waarm koese en moarn mar wer op paad!
  8. Riemke B:
    29 april 2017
    Hoop dast it fannacht wat waarmer hast, mar it wurd moarn prachtig waar, en dat is mooi. No die mar lekker del jaan, en moarn mar wer sjen.
  9. Barbara:
    29 april 2017
    Hoi Sjoerd, super dat je de stempel en oorkonde binnen hebt! Je had later vast spijt gekregen als je ze niet had gehaald. En het levert een leuke dag in en om Maastricht op :-) een prachtige omgeving. Morgen weer de paden op, na hopelijk een goede nacht. Fijne avond en voor morgen veel succes :-)