dag 5 Heetveld-Hasselt

10 augustus 2016 - Hasselt, Nederland

Na flinke regenbuien vannacht de tent nat opgepakt, ook voor het eerst de lange broek vannacht aangetrokken, het was best koud. Om 9.00 gestart met de laatste 18,5 kilometer. Vanochtend ontmoette ik twee vrouwen die ook liepen, zij waren de eerste die ik tegenkwam die ook aan de wandel waren met een rugzak bij zich. Op een gegeven ogenblik moest ik door een stuk land waar een kwade ram liep, een groot bord waarschuwde mij. Echter geen ram gezien (gelukkig) Om in Genemuiden te komen moest ik met de pont, ietsje groter dan de pont over de Linde. In Genemuiden was er een mevrouw aan het autowassen, zij was zo vriendelijk om een foto van mij te maken met een bord van het Jabikspaed. In de verte zie ik Hasselt liggen maar de route leidt mij nog een heel eind om. Blij dat ik in Hasselt arriveer, niet dat ik ben uitgelopen maar dit is het eindpunt. Biertje verdient en dan met de bus naar Zwolle en met de trein weer naar Leeuwarden. Wel 35 jaar niet met de trein gereisd en dan stel je dus via de app een blijkbaar heel belachelijke vraag; mag ik een broodje in de trein eten, ik heb honger. Dit resulteerde in een lachbui bij anderen. In Leeuwarden toch maar even verder gelopen, eerst naar Teuniëlle haar werk en daarna naar de vliegbasis. Sippie haalt me hier vandaan. Thuis snel de schoenen uit en een biertje; wel verdient!!

Dit was dan even proefdraaien, belangrijk geweest want ik weet nu wat ik volgend jaar mee moet en wat niet. Bedankt voor de reactie’s, ik schrijf volgend jaar weer!

1. Sjoerdtsje:
    11 augustus 2016
    Dus it sit der earst wer op. Is't dy meifallen of ôffallen? Ik fyn't knap datst it rinst. Oankommend jier op dyn grutte route folgje ik dy seker wer. No earst noch mar in dei as wat bekomme lekker thùs by de frou. Groetnis Sjoerdtsje