13 juni de stoute schoenen weer aangetrokken 15km.

13 juni 2017 - Moddergat, Nederland

Voor het eerst weer wandelen met rugzak vandaag, kijken hoe de knie het houdt.

Een stukje van het kustpad wil ik lopen; van Holwerd naar Roodeschool.

Wat kleinere etappes dan de etappes die je moet lopen naar Santiago.

Ik start bij de Holwerter Pier en loop vandaag naar Moddergat.

Skoanheit heeft mij gebracht omdat Sippie moet werken.

Na een aantal stappen krijg ik een app van Hans,  die fietst naar Santiago, met wie ik twee avonden heb doorgebracht in België. Hij is gearriveerd, wat n topper; 47 dagen fietsen en dan 2470 km getrapt.  Ben heel blij voor hem maar had er ook graag zelf geweest nu. Maar ik ben blij dat ik het weer ga proberen! Ik heb de wind in de rug en na drie kilometer spot ik een jonge ree in het hoge gras. Dan heb ik toch weer een “ontmoeting”; een Zwitser rijdt me voorbij, hij vraagt of ik het kust pad ook loop. Hij is gestart in de Hoek van Holland en wil naar de Oostzee fietsen en dan terug naar Zwitserland. Hij ad begin dit jaar een nieuwe heup egkregen en nu wou het wandelen niet echt goed meer dus nu op de fiets.

In Wierum wil ik koffie halen maar helaas de kroeg is dicht, dus eerst maar verder.

De knie houdt het tot nu toe goed, moet alleen niet klimmen ( bij de dijk op) Bij de start plaats van de wandlopers even een pauze.

Moddergat zie ik liggen. In Moddergat is een koffiehuis maar ook dat is gesloten, er is ergens een baby geboren dus hebben de mensen andere bezigheden. Ook de kroeg is gesloten, alleen in het weekend open. Dan maar op naar de camping. Heb een voorraad mee gelukkig dus red ik mij vandaag wel.

Op de camping is het rustig. Ik pak de rituelen weer op; wasje, tent op zetten, koffie oplossen, dat voelt wel vreemd maar ook goed.

Morgen ga ik naar Lauwersoog en gaan we toch even over de grens ook al is het die van Groningen.

Groetnis Sjoerd

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Renée:
    Hé Sjoerd, goed van je!
  2. Sivia van de Berepôle:
    13 juni 2017
    Hardstikke goed Sjoerd!Bewonder je moed en verheug me op het dagelijkse verhaal
  3. Hanneke:
    13 juni 2017
    Hè held! Dacht dat we eerst een terrasje zouden pakken maar je was druk aan het oefenen dus. Gelukkig heb ik veel geduld......sterkte op deze mooie nieuwe uitdaging!
  4. Pripke:
    13 juni 2017
    Sjoerd, jonge. Moai datst it wer wat oppakke silst. Hoopje dat de âld lea it folhâldt en súkses. Wy lêze it wol.
  5. Sjoerdtsje:
    13 juni 2017
    Sjoerd, prachtich datst it wer besykjen giest. Hjoed al wer moaie moetings hân lês ik. Súkses en kalm oan.
  6. Janneke Broers:
    13 juni 2017
    Hou je haaks!! Hiel folle wille!!
  7. Klasina:
    13 juni 2017
    En ja hear der giet ie wer! Topper! Lekker geniete fan alles om dy hinne. Us lân is ek prachtich en wist do kinst se ek noch ferstean dus een win/win.
  8. Nancy:
    Topper!!
  9. Janneke:
    14 juni 2017
    Hee Sjoerd, wat mooi dat je toch weer aan het lopen bent geslagen!! Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst!! Zet hem op en denk aan je zelf! Groetjes Janneke (de nieuwe Sjoerd ;) )
  10. Anne ten Hof:
    14 juni 2017
    Over de grens wordt het allemaal nog mooier
  11. Riemke B:
    14 juni 2017
    Hey Sjoerd, jir ist ek mooi jer, rustig oan