op naar Lauwersoog

14 juni 2017 - Lauwersoog, Nederland

Gisteravond nog met mensen uit Wijlre (Friezen van oorsprong) de zeedijk op gewandeld. Zij gingen vandaag een dag fietsen op Schiermonniksoog. Vannacht toch een warme knie, is het dan toch de bepakking die nu even mee speelt? Vandaag een korte route.Half 10 vertrek ik uit Moddergat, het klokkenspel van de kerk achtervolgt mij nog even. Net buiten Moddergat staat een oudere meneer in blauwe overal bij de dijk, ik vraag hem of ik de zomerdijk kan lopen, ja hoor geen probleem, over elk sluisje zit een wandelplank. Hij vergat er bij te zeggen dat het gehele pad begroeit was met distels en ik de korte broek is dat een stekelige bedoening. Het was ondanks dat een prachtige route, allemaal jonge vogels. Bij de bantpolder kom je dan weer bij de zeedijk. Daar kregen , ik neem aan allochtonen, (dat woord mag ik niet meer gebruiken geloof ik) er waren nog al wat mensen met hoofddoekjes, een voorlichting in wat er allemaal in de zee/ wad leeft. Er werd met sleepnetten van alles boven gehaald, zoals garnalen, krabben, etc. Hoort dit bij de inburgeringscursus?  Op Lauwersoog eerst nog rondgelopen bij de haven,  uiteindelijk de camping op gezocht. Geen bijzondere ontmoeting, of toch wel! Minne ,Marie en Sippie komen langs, eerst even bij de tent gezeten en daarna het terras op. Dat is het leuke van zo dichtbij lopen. Morgen weer een nieuwe dag.

Groetnis Sjoerd

1. Hanneke:
    14 juni 2017
    Ook deze dag in de pocket!
  2. Jacqueline:
    14 juni 2017
    Super dat je het toch weer probeerd Sjoerd nooit geschoten is altijd mis je kan het
  3. Renée:
    15 juni 2017
    Wie doet je wat, je hebt er mooi weer bij!
  4. Klasina:
    15 juni 2017
    De paden op... de lanen in...! En hy hat de sokken der alwer yn! Moai moai!
  5. Boukje:
    15 juni 2017
    Super dat je weer aan het lopen bent.
    Leuk om je verhalen weer te lezen en je moet maar zo denken het kan wel een korte route zijn maar je hebt het vandaag toch maar weer gedaan
  6. A. Kingma:
    Bist een topper