Dag 8; Zeeland- Leuth-Groesbeek-Milsbeek- 31 kilometer

22 april 2017 - Milsbeek, Nederland

Gisteravond lekker zelf chili gemaakt met salade en een hamburger dan ging er wel in.

Op het terras zit je in Nederland en even verderop zie je de auto’s in Duitsland rijden, beetje maf.

De trekkershut is prachtig, maar na een nacht op n matras waarbij je kont op de grond ligt ben je blij dat je weer kunt stappen. Het eerste stuk is eigenlijk lopen in het gras. Na een paar stappen al natte schoenen, stom wat ik heb beschermers in de rugzak zitten, beetje te laat er om heen gedaan.

Even later loop in Duitsland in en na een 300 meter er ook weer uit en dan er weer in, nu ietsje langer.  Na Leuth weer even Duitsland. Het landschap is prachtig glooiend.

Na Leuth komt Berg en Dal, daar ligt de Duivelsberg, was een eerste klimmetje, 75,9 meter.

Blijkt dat het eerst tot Duitsland behoorde maar Nederland heeft het na de oorlog niet terug gegeven.

Hier loopt ook het langeafstand   Airbornepad Market Garden, een route van nu nog 220 kilometer wat men nog door wil trekken naar de landingsstranden van Normandië.

De volgende op het lijstje?, Sippie is dol op Normandië dus wie weet.

Richting Groesbeek zie ik aan het pad een verwijzing naar een Canadese begraafplaats, zie het in de verte liggen. Besluit mijn rugzak af te doen en loop dan door een stuk land er heen.

Ben altijd diep onder de indruk wanneer ik zo iets zie en kan het niet voorbij lopen.

Hier liggen 2611 soldaten begraven, 2331 Canadezen en 256 Britten indrukwekkend.

Dan loop in Groesbeek binnen, eerst even wat eten, en kijken in mijn boekje waar te slapen en na te denken over de boodschappen; morgen is het zondag. In Milsbeek boodschappen gedaan.

Nog een stukje verder na Milsbeek zoek in de camping De Bloemenkamp, en SVR camping.  Hij ligt aan de Maas, ik zie dan ook grote schepen voorbij komen.

Zo  weer genoeg gelopen voor vandaag.  Geen bijzondere ontmoetingen vandaag, maar de dag is nog niet op zijn eind. Wel door een prachtig gebied gelopen.

Tot moarn maar weer, groet Sjoerd