Dag 14; Schimmert-Haasdal, Strabeek, Terbijt,Bemelen, Maastricht, Eijsdent; 21 kilometer

28 april 2017 - Eijsden, Nederland

Vannacht veel regen en ik heb het nog niet zou koud gehad, ondanks eerder vriezen.

Ook is er veel nat en hier op de camping is geen droger, dan alles maar inpakken en hopen op betere plaatsen. Eerst richting Haasdal, moet weer even het Pieterpad vinden, vragen helpt niet. Een mevrouw op de fiets zei; "dat pad loopt hier niet". Ik draai me om en staat het op de achterkant van een paaltje!!!!. Hier zie ik ook een dassen hol, prachtig. Ik loop richting Valkenburg maar ga net van te voren richting Strabeek.  Het lopen in het begin was zwaar, koude spieren maar nu langzamerhand gaat het beter.  Loop nu een prachtige route langs de Geul, maar ook hier veel klimmetjes. Bij Terblijt eerst maar koffie, even opladen voor de Bemelerberg.  Deze ligt niet in de route maar ik wil hem wel doen, nou das puffen hoor en een aantal fietser en lopers puffen met mij mee.

Hier kun je ook wat drinken dus maar even de benen strekken,  is daar Ook Peter R de Vries, misschien iemand ooit verdwenen in de grotten?

Hier is ook de Koeboschgroeve, deze is nu voor vleermuizen, was tot 1959 champignon kwekerij.

Bemelen voorbij en ik zie Maastricht. Het plan is om nu naar een mogelijke camping te lopen richting Lanaken. Vorig jaar hier met de camper gestaan en contact gekregen met een familie die een camping zou beginnen. Ben toen met die man nog naar de grotten geweest in de Pieterberg voor een privé tour. Wat al een beetje mijn angst was wordt waarheid; het is nog lang geen camping,  en is ook niet zo dat ik er een tentje op kan zetten. De mensen zijn niet thuis, maar er zit iemand op de tractor en die is aan het maaien. Deze meneer verteld dat het pas volgend jaar wordt, nou lekker.

Waar is een camping? Nou das nog een heel eind meneer, maar ik heb een lieve vriendin die brengt je wel even, poeh nu nog eens  8,7 kilometer, ik moet er niet aan denken.

Dus kom ik onder Maastricht terecht op een goede camping, met droger!

Maar de Pieterberg is nu wel een eind weg ondanks dat ik hem zie liggen, daar moet ik mijn stempel halen. Nog weer 8 kilometer terug, moet hier over nog maar even nadenken hoe ik dat ga doen. Lig nu op de route richting België en om 16 kilometer voor een stempel te lopen?????

Nu eerst maar even douchen en de spullen drogen, hier is ook nog een droogje en een natje te krijgen.

Goeie joen, Sjoerd

1. Hanneke:
    28 april 2017
    Nou ik wist het wel! Ik zet er wel een kriebel op oke? Dan nu gewoon zorgen dat alles weer droog is en lekker aanschuiven voor een warme hap en een lekker biertje.
    Hond op een warmere nacht! Het is inderdaad verschrikkelijk!
  2. Waldpyk:
    Fijne jonne sjoerd

Groetnis ut de heimat

En ferjit net een borrel te drinken ;)
  3. Teunielle:
    28 april 2017
    Peter R kwam vast de boel in de gaten houden. Zo'n nuchtere fries in Limburg die zul je daar niet elke dag zien ;-). Moarn even mei mem te winkelen. We Silke de koffie wol elfjes op dy drinke. Succes en een goeie jun. Lekker iete en sliepe voor straks. Dikke tut
  4. Erwin:
    28 april 2017
    fijne avond verder en je bent weer een etappe dichterbij
  5. Boukje:
    Hoi Sjoerd
    Ik weet niet of ik er 16 km voor een stempel over had.
    Je loopt nu in een prachtige omgeving, ik ben er op vakantie geweest .
    Heel veel succes en ik geef je een hoop geluk mee
  6. Herald:
    Hee Sjoerd,
    Nog eventjes en je verlaat het kikkerlandje!
    Je treft het niet met het weer maar word vast gauw beter.
    De verhalen zijn in ieder geval wel goed. Ga zo door!
  7. Jacqueline:
    28 april 2017
    Jij bent al verder dan ik Sjoerd jij komt tenminste van provincie naar provincie ik neem m'n petje voor je af ga zo door
  8. Barbara:
    28 april 2017
    Hoi Sjoerd, frustrerend je kan hem zien maar dan is het 8 km! Ik wens je een fijne avond en een warmere nacht! Want het is idd KOUD! Succes voor de dag van morgen :-)
  9. Riemke:
    28 april 2017
    Super Sjoerd om de verslagen te lezen.de stempel zou ik laten of iemand mag je even in de auto rijden .fijne dag morgen
  10. Klasina:
    28 april 2017
    Kin die man die leave freondinne net efkes wer stjoere. Efkes mei de auto en werom. Succes mei de kjeld. Hjir op Texel wie it best te dwaan. Set m op!
  11. Toffeee:
    28 april 2017
    Sjoerd ga maar wel voor de stempel Jonghu .... je krijgt er spijt van als je m later niet hebt en de rest... dan maar een dag langer avontuur...
    De tijden worden beter en de temp ook hiermee ook je stemming Haha.
    Heb veel recept voor je tocht kerel... ik zie nu al uit naar je verhaal van morgen.
    " de beleving "
  12. Nancy:
    29 april 2017
    En dooorrrrrr Sjoerd..Zet 'm op en hou vol...het mooie weer en nieuw verhaleln komen er aan..