15 april Hasselt-Wapenveld afscheid nemen 21 kilometer

15 april 2017 - Wapenveld, Nederland

15 april…afscheid nemen…….dat is heel moeilijk

Met zware hoofdpijn wakker worden, het liefst duik ik weer weg onder de dekens,  Sippie zet druk er op; douchen.  Ik heb er reuze zin in maar afscheid nemen valt mij zwaar. Het lukt ook moeilijk om mijn rugzak in te pakken; ha de kop d’r net by.

Om half 10 dan toch eindelijk vertrekken. In Hasselt eerst n bakkie doen met gebak en slagroom. Lijkt een feestje maar voelt even heel dubbel. Nog even bij de kerk gekeken en gekletst met de mevrouw van de VVV. Nog even op de foto met de beker van de visclub, dit was afgesproken.

Nu moet ik gaan.

Een paar tranen heeft het wel even gekost, maar de reis is begonnen.

Ik start dus nu in Hasselt ( in het najaar van 2016 de route van Zwarte Haan naar Hasselt gelopen, even een voorproefje) en loop dan de eerste dag naar Wapenveld, dat is 21 km, mooi voor een eerste dag.

Na een kilometer eerst mijn rugzak maar even herschikken, wat is hij zwaar.

Bij het lopen langs “zwarte water” staat er een man voor het raam in een mooi dijkhuis, even later wordt mij na geroepen; ga je naar Spanje? , bakje koffie? Dus mijn eerste kennismaking al weer. Deze meneer had ook al eens gelopen en elke keer wanneer hij iemand ziet lopen met een grote rugzak neemt hij de kans om zijn verhaal te vertellen. Prachtig.

Op een gegeven ogenblik heb ik de weg gevraagd, handig is om te vragen naar de kilometers die het nog is. Het is niet ver, of je bent er bijna kan tegenvallen. Uit eindelijk op de camping in Wapenveld.

Eerst een wasje gedaan, misschien droogt het nog en de tent opgezet.

Op een kilometer zit een restaurantje, straks maar even uitproberen.

Heel veel appjes, kaarten gehad vandaag, dat doet goed super!

Fijne Pasen en tot morgen

1. Jacqueline:
    15 april 2017
    Super Sjoerd je kunt het nu al mooi begin van je wandel tocht om bij mensen binnen te mogen komen voor een bakkie
  2. Nancy:
    15 april 2017
    Jeetje Sjoerd vandaag al vertrokken. Ik dacht de 16e. (Is maar een dag later, pff) Heel veel succes, veel wandelplezier en mooie avonturen toegewenst...zet 'm op!! X
  3. Trienke:
    Super mooi begin sjoerd.
    Zet m op !
  4. C&E:
    Hallo Sjoerd,
    Een koude start, maar gelukkig krijg je koffie onderweg. ☕️ Heel veel succes!!
  5. Ria:
    15 april 2017
    Kop is eraf, eerste dag klaar: eten en dan hoop ik dat je een goede nacht kunt slapen. Komt goed! Gewoon dag voor dag, er komt altijd weer een nieuwe. X
  6. John:
    15 april 2017
    Hey Sjoerd, de kop is eraf. Maak er een mooie tocht van. Heel veel suc6.
  7. Lolke:
    15 april 2017
    Lekker een Belgische biertje nou sterkte en een goed passen
  8. Sjoerdtsje:
    16 april 2017
    Hey Sjoerd, in protte súkses en dat dizze kuiertocht dy bringe mei watst der fan ferwachtest.
  9. Boukje:
    Hoi Sjoerd
    Heel veel succes en ik hoop dat je voor jezelf de antwoorden vind die je zoekt
    En ik wens je veel droog weer toe
    Zet hem op !!
  10. M&M:
    16 april 2017
    Heey jochie. Hast wat lekker sliept. Mooie mûts trouwens.... zet em op.
  11. Dirk pieter verbeek:
    20 april 2017
    Moai om te lêzen....in soad dingen herkenbaar foar mij ;) Succes vriend...rêdst it wol op! Kop dr foar