t begint te kriebelen

4 april 2017 - Reitsum, Nederland

deIMG-20170404-WA0001-1Het begint te kriebelen……..

Het is nu 13 maart,en het begint al te kriebelen, inmiddels een nieuwe rugzak en een paar extra wandelschoenen. Bijna elke dag even de benen gebruiken.  ’s Avonds zitten we elk voor de laptop om de route vast iets uit te stippel. Google maps is daarbij een grote hulp. De kaartjes op de telefoon voor de eerste etappes en Sippie stuurt mij dan verder elke dag nieuwe etappes. Campings vinden is nog het lastigste en soms onvindbaar dus zal wel eens wild kamperen worden, we zullen zien.

21 maart; lente, ook al is hier weinig van te merken. Vandaag breekt mijn kies af, naja gelukkig nu en niet onderweg, niet te veel nadenken over dat soort van dingen, wat komt, komt.

Start in 2016 Zwarte Haan

Wat is het doel; Santiago de Compostella toch?  Ja dat is het eind doel maar is dat ook het doel van het lopen? Moeilijke vraag. Is het terug op jezelf geworpen zijn, het alleen zijn,  van alles een beetje.

Je kunt dus ook je ‘eind bestemming’ eerder vinden? Dat zou kunnen, dat ik halverwege denk; het is goed geweest. Maar als je gaat wandelen moet er ergens toch een eind bestemming zijn en in dit geval is dat Santiago.

Er zijn ook mensen die vragen zit je in een mid life crisis? Het voelt niet als een crisis, eerder een kans. Weg van het hectische, drukke, terug naar de basis.

We zullen zien waar de weg mij leidt, en ik houdt jullie op de hoogte, kunnen jullie je eigen conclusie trekken indien jullie dat zouden willen.

de collega's van de Wouw hebben mijn emblemen op mijn rugzak genaaid, toppers

1. René:
    Hè Sjoerd heel veel succses
    Mischien een tip als je een srava app download dan kan ik je mooi volgen werkt perfect en is gratis
    Gr Rene
  2. Joke:
    4 april 2017
    Geweldig Sjoerd!! Ik tink oan die en sil die yn de gaten halde en winskje een protte succes. Dat hast wol noarig. Chapeau.!!
  3. Hanneke:
    4 april 2017
    Met zo'n vrolijke rugzak komt het helemaal goed! Met een knipoog op pad.
  4. Waldpyk:
    4 april 2017
    respect foar dy kerel,sjuch dy moarnier doche we bakje
  5. Klasina:
    4 april 2017
    He Sloatsy, we sille dy misse. Mar dizze kans gun ik dy oh sa! Geniet der fan en betink dat eltse stap wer in stikje tichterby dyn doel komt.
  6. Janet posthumus:
    5 april 2017
    sukses sjoerd doch it dy net nei. respekt!!!!.
    genietsje fan de reis en oant 3 septimber.
  7. Sjoerdtsje:
    5 april 2017
    In soad súkses Sjoerd en foaral genietsje!
  8. Marjan:
    5 april 2017
    Lieve Sjoerd, het is je zo gegund. Iets waar je al zolang naar uitkijkt. Ik wens je enorm veel succes en ga vooral genieten ( en soms waarschijnlijk afzien) maar dat kun je allemaal. Ik blijf je volgen en dan spreken we na deze reis weer eens af voor een bakkie.
  9. Dirk:
    Veel succes Sjoerd , ik ga je wel volgen
  10. Riemke:
    5 april 2017
    heb een mooie en inspirende tijd Sjoerd! geniet en heb het vooral goed met jezelf. liefde volle groet,riemje
  11. Renée:
    6 april 2017
    Lieve Sjoerd, fantastisch dat je dit doet. Je reis begint bij de eerste stap, geniet er van! Lieve groet, Renée
  12. Ger Arets:
    7 april 2017
    Sjoerd veel succes bij deze mooie trip/eind bestemming. Misschien kan ik je nog in Limburg ergens uitzwaaien, dan heb je toch al een stukje gelopen.
  13. Riemke B:
    11 april 2017
    Hoi Sjoerd. Ut komt no tichterbij. Meitsje der in mooie tied fan. Geniet fan alles wast tsjin komst. IT KOMT OP E KOP GOED.
    Goeie reis X RiemkeB
  14. Ellen:
    13 april 2017
    Hoi Sjoerd . Vooral veel plezier. Hou het pad voor mijnwerkers. Op 19 juli volg ik op de fiets. Ik stel voor dat je wat broodkruimels strooid zodat we weten waar je langs bent gegaan. Groet Wim
  15. Jacqueline:
    14 april 2017
    Nog even de laatste spullen pakken en realiseren dat je alles hebt en er echt voor gaat geniet van je laatste dag thuis en luxe voorzieningen Des te meer waardeer je het als je thuis komt ik wil je hier mee heel veel succes toe wensen en heb volste vertrouwen in je dat je het haalt zet hem op toi toi toi
  16. Christina de Jong:
    14 april 2017
    Hallo sjoerd fijn vakantie gr Christina
  17. Christina de Jong:
    Goeie reis sjoerd Christina