Dag 2 Wapenveld- Welsum 15 km met omleiding 20 km

16 april 2017 - Welsum, Nederland

Vannacht nogal wat regen gehad maar alles bleef gelukkig droog. Veel wakker maar dat was te verwachten zo’n eerste nacht.

De rugtas weer helemaal in gepakt in het wc gebouw daarna de tent.  Een bakje thee en een broodje nog van gisteren. Op naar Wapenveld maar daar blijkt de winkel dicht, internet had een ander verhaal.  Oké,  op naar het volgende dorp dan maar. Loop je een heel eind op een fietspad is het ineens afgesloten, blijkt er een hoogspanningskabel heel laag te hangen.  Dat wordt omlopen, nog een stuk door het weiland geprobeerd, dat wordt wassen vanavond.

Het weerbeeld is zeer wisselend, van een straaltje zon tot hagel en regen, de wind is straf.  En dan blijkt dat mijn, dacht grote,  regenponcho niet over mijn rugzak past. Gelukkig heeft mijn rugzak zelf een regenhoes maar ja dan wordt ik wel nat.

Loop richting Olst, dan kom ik een camping tegen, de verleiding is te groot, ze hebben een droger hieperdepiep. Tentbouwen!!  Dan komt Deventer morgen wel voorbij.  Niets plannen Sjoerd hoor ik Cees Verwolf zeggen.

Na wat noedels en koffie eerst maar even douchen. Alles gewassen want door mijn route door de landerijen “oranje schoenen en broek.  Met Ytsje haar HARA maar even weer de schoenen waterdicht poetsen. Druk baaske.

Niemand tegen gekomen onderweg, iedereen zit thuis aan de eieren, ontbijt, lunch, brunch. Wel een blauwborst, jonge ganzen en een ooienvaar gespot

Net voor de camping met een gezin op gelopen, vertelde dat langs deze dijk heel veel bunkers onder de grond zijn gevonden. Op deze dijk staat een klein eettentje die ik straks ga verblijden met een bezoekje.

Zal proberen morgen een eitje te scoren op 2de paasdag, was zwaar vandaag maar morgen weer een nieuwe dag.

Fijne avond nog.

1. Trienke:
    16 april 2017
    Fijne avond sjoerd morgen weer een dag
  2. M&M:
    16 april 2017
    It waar wurd fêst wol moaier. Moarn wer in dei.
    Mooie ferslagen trouwens..
  3. Joke:
    16 april 2017
    Mooi om op deze manier mei die mei te gean.
  4. Jelle:
    16 april 2017
    Mooie verhalen ol Sjoerd lekker koese
  5. Jelle:
    Mooie verhalen lekker koese
  6. Teunielle:
    Ha die Pa!
    Toeristische route, dan kom je nog eens ergens ;-). Succes, je kunt het. En op naar morgen. Lekker koese voor straks.
    Dikke tût
  7. Erwin:
    16 april 2017
    De tocht der tochten is dus begonnen ben trots op je nou maar in de flow komen en het halen dan staan wij allemaal te juichen als je weer terug komt op het werk zijn we trots op je je kumt het
  8. Klasina:
    16 april 2017
    Mooi man! Lekker koese straks en moarn wer oan e bak. Droeche nacht tawinske en warmte.
  9. Riemke:
    16 april 2017
    jeetje,wat een weer als ik het lees.Succes morgen de derde dag.bijzonder dat je dit doet en het wordt genieten straks. liefs riemke
  10. Alie:
    Respect! Topper...
  11. Popke:
    17 april 2017
    he sjoerd succes he en zet em op leuk om je te volgen hier groetnis van us ut anjum
  12. Waldpyk:
    17 april 2017
    zet m op kerel tot volgende verslag fon dy

groeten fon de waldpyk ;)