Dag 17, Luik (Liege), Namen (namur), Malonne 19 kilometer

1 mei 2017 - Malonne, België

Vandaag een moeilijke dag, de hele nacht erg last van mijn knie, pillen helpen niet en snurkende medebewoners ook niet . Het huilen staat me nader dan het lachen.  Op deze manier haal ik niet Santiago de Compostella, maar weet niet wat te doen.  Is dit het einde van mijn Camino? Na een lang gesprek met Sippie besluit ik verder te gaan. Hier een rustdag houden is voor mij geen optie. Terug naar Nederland eigenlijk ook niet en ook weer wel. Tussen Luik en Namen zijn geen campings te vinden, ooit zijn ze er wel geweest maar er is niets over te vinden op het net. Ik besluit niet dertig kilometer te lopen en er achter te komen dat er geen camping is. Wild camperen is voor mij nu geen optie, en 30 kilometer nu ook even niet.Ik kies voor de trein naar Namen en vandaar uit naar een camping te lopen in Malonne.  Een beslissing nemen geeft ietsje rust, maar het blijft door mijn hoofd spoken; gaat dit mij lukken?

Nu maar per dag bekijken.Eerst Luik in naar de Kathedraal om een stempel en dan richting het station, Gare du Guillemins. Nou een kaartje kopen in het Frans, vergeet ik even dat ze twee namen gebruiken voor de steden hier haha zit maar te zoeken om Namen maar ja dat moet natuurlijk Namur zijn. Nou dan maar boemelen.            In Namur dwars door de stad, in de buitenwijk kom ik nog een verwarde vrouw tegen met een maaltijd en een vork in haar hand die beukennootjes zoekt. Houdt haar op de plek door met haar een gesprekje te beginnen, dit kan gewoon in het Fries. Even later komen er mensen aangerend, opgelucht dat er niets is gebeurd. Het eerste stuk is langs een grote weg lopen, niet echt plezierig maar even later gaat dit over in een kleinere rustiger weg.

Op de camping gearriveerd, ik sta alleen met mijn tentje op het hoogste terras. De mensen zijn vriendelijk en proberen zelfs Nederlands te spreken.

Straks even mijn eigen potje koken, eerst even spulletjes wassen.  Maar gewoon weer alles doen als andere dagen. Morgen weer een nieuwe. Sippie heeft al een kaartje gestuurd, ga dan richting Godinne.  Besloten kleinere etappes  te doen om zo toch de knie wat te ontzien

Tabee en joen lekker sliepe,

Groetjes Sjoerd

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hanneke:
    1 mei 2017
    Ojee! Goede beslissingen genomen. Trein. Kortere afstanden. Meer rust nemen. Knie ontlasten. Vannacht geen snurken. Hopelijk een goede nacht en lijkt de dag morgen wat zonniger! Sterkte Sjoerd.
  2. Cees en Cisca Verwolf( c en c):
    1 mei 2017
    Sjoerd, wij zijn toen ook op deze camping geweest, na een zware dag! In Godine is ook een oude Camping met veel staan plaatsen. Wij liepen toen de GR 654/125, wel mooi maar veel klimmen en dalen, dus bij de Maas blijven is beter! Blijf rustig doorgaan. bij toeristoffice zijn meestal kaarten met rustige wegen. Bon Camino
  3. Janneke Broers:
    1 mei 2017
    As it net kin sa as it moat moat it mar sa as it kin! De kop der foar!
  4. Janneke Broers:
    1 mei 2017
    As it net kin sa as it moat dan moat it mar sa as it kin! De kop der foar!!
  5. Joke:
    1 mei 2017
    Kan de dokter niet even een spuit in de knie doen Sjoerd ?, dat schijnt erg goed te helpen.
    Het zou zonde zijn als je niet door kunt gaan. Good luck Joke
  6. Theun Oenema:
    1 mei 2017
    Hoi Sjoerd, stapje voor stapje jongen. Nog een klein adviesje. Misschien een grotere sprong met de trein en dan een langere rust nemen en dan met kleine etappes weer proberen op te bouwen. Zo je ziet we leven en proberen mee te denken. Pas op jezelf. Groet, Joke en Theun.
  7. Riemke B:
    1 mei 2017
    Jasses Sjoerd, no gjin grappen jer, we binne drok bezig in kaart fan Europa ien elkoar te flansen, sa dat we dei nog better folgje kinne, Jacquelien hat it der soar drok mei, dus net opjaan jer!!! blikstjinder, kop op, do kinst it
  8. Waldpyk:
    Kop op kerel

Groet ut de walden
  9. Wim:
    1 mei 2017
    Hallo Sjoerd, met erg veel plezier volg ik je reis. Het is een " even kijken naar wat Sjoerd vandaag weer beleefd heeft, voor het slapen gaan moment". Veel respect voor je prestatie tot nu toe. Veel sterkte met je knie. Ik ga zelf in juli vertrekken. En ik had mij al een beetje voorgesteld om daar in Spanje even een biertje te drinken. Wie weet. Groet Wim Meijer
  10. Wim:
    Nog ff. Samen een biertje drinken daar in Spanje
  11. Klasina:
    1 mei 2017
    De kop de foar en restich bliuwe! Gjin grapkes hear. Ik sjuch alle jûnen ut nei dyn verslag. Lipjes getuit en borstjes vooruit en gaan met die banaan. Set m op kanjer do kinst it!
  12. Jacqueline:
    1 mei 2017
    Hè Sjoerd ik ben je aan het volgen op een gemaakte kaart zoals riemke zegt het was een idee van ons allemaal ik zet hem in elkaar zou het ontzettend knap van je vinden als je het haalt kop op succes Erwin zou zeggen denk in oplossingen
  13. Barbara:
    1 mei 2017
    Hoi Sjoerd! Hè getver, stomme knie! Maar niet opgeven hoor. Met kleine stapjes (kortere etappes) kom je ook vooruit :-) Groetjes!
  14. Boukje:
    Hoi Sjoerd
    Wat vervelend dat het zo slecht gaat met je knie
    Denk aan je zelf en neem de goede beslissingen, kijk naar wat je hebt gehad !! Dat is niet niks
    Succes!!
  15. Herald:
    Hee Sjoerd,
    Probeer nog ff vol te houden maar niet ten koste van alles natuurlijk!
    Je moet nog wat langer mee!
    Korte stukjes dan komt het vast goed!
    Houd vol, toy toy toy!
  16. Piet:
    1 mei 2017
    Sjoerd, in protte moed tawinske!
    Nei in kald begjin en in waarme knibbel, hoopje ik dat it gau better gean sil.
    Bon voyage.
  17. Sjoerdtsje:
    1 mei 2017
    No Sjoerd, do krijst hjir genôch goeie rie Doch ik ek noch efkes mei. Tink om dy sels en mei beleid komst in hiel ein. Ik kin my foarstelle datst nei in nacht min sliepe, in seare knibbel en prakkesaasjes as't dyn dream wol nei komme kinst, de boel in bytsje swart yn sjochst. Do wist sels wol wat it beste foar dy en dyn knibbel is. Opjaan kin altyd noch. Earst mar wat rêst en in goeie nacht sliep. Moarn is der wer in dei, mei wa wit in moaie sinne oan'e loft en ynpirearjende minsken. Lekker sliepe en in goeie dei moarn
  18. Teunielle:
    1 mei 2017
    Kop op Heit! Dit woest sa graag, en dit kist do. Zet m op, let's kick Some ass! Ik kin ek gjin wurd Frans naja... beeeh en boee bij de slachter, en bonjour ouwehoer dat gjit ek nog wol. Mar dan hald iT bij mij ek wol wer op. Mar lekker koese en rustig oan! Dikke tut
  19. Dirk:
    2 mei 2017
    Mooie verhalen Sjoerd , geef niet op, maar zet door ,jij kunt dat. Succes Gr Dirk
  20. Erwin:
    2 mei 2017
    geef niet op sjoerd de kop ervoor je kunt het ben trots op je