Dag 18; Malonne-Bois de Villers- Profondeville- Godinne 18,2 kilometer

2 mei 2017 - Godinne, België

De camping is een prachtige plek,  heb mijn tent weer bij een picknick tafel. Krijg nog een lokaal biertje aangeboden door de eigenaresse. Even later gaat mijn whats app, het blijkt de Duitser Hans te zijn met wie ik en kamer deelde in de hostel in Luik. Vraagt me waar ik ben, hij is in Namur. Na een tijdje arriveert hij op de camping, ’t swit dik op’e pit. Dacht er zo te zijn maar we zitten tenslotte in de Ardennen.  Slaat zijn tent naast mij op. Gaat zich inschrijven en komt met biertjes terug, dus we doppen er maar eentje. Dit is wel een leuke verassing.

Vanochtend rond 9.00 weer vertrokken, afscheid van Hans genomen die gaat richting Charleroi.

Vanaf de camping is het eerst klimmen en dan weer een eind naar beneden.  De weg die ik volg is een drukke weg, niet echt prettig lopen. Na een tijdje loopt er een vrouw op de andere kant en begint in het Frans iets te roepen, dan vraagt ze Camino? Ik steek over. Na eerst Frans, Engels uiteindelijk gewoon in het Nederlands. Ze woonde hier al 26 jaar.

Na een heel eind zie ik de Maas weer en kan ik die volgen op een fietspad, heel wat veiliger.

Nu ook maar even een pauze en een bakje koffie zetten. Dan lopen er twee vrouwen voorbij en zij groeten mij vriendelijk met Bonjour, maar daarna hoor ik hun Nederlands praten. Ik zeg; een prettige dag nog. Toen kwamen ze terug lopen. Zij waren onderweg naar Rome, en sliepen telkens in een  hotel of B&B. we lopen tot Reims op hetzelfde pad. Vroegen ook of ik uit Friesland kwam, ze hadden onderweg gehoord van iemand uit Sneek dat er nog iemand  onderweg was. Als het zo doorgaat hebben we geen Franse taal meer nodig, en is de wereld heel klein. In Eijsden ben ik iemand tegen gekomen uit Sneek.

Dit is de eerste dag dat de Thermobroek uit kan, al zie ik op de buienrader veel regen aan komen.

Nog maar even doorstappen nu zodat ik droog op kan zetten.

Godinne ligt aan de Maas, in het dorp is een Spar, dus moet het allemaal lukken.

De knie laten we letterlijk en figuurlijk maar even rusten.

De camping is wat een aftandse boel en een receptie niet te vinden. Ik ze mijn tent maar op en zie het straks wel. Bij mij in de buurt is een voortent die eventueel als schuilplaats kan dienen, hoorde net onweer. Ik heb de boel staan en mijn was in de voortent hangen.

Straks spaghetti eten.

bedankt voor ale berichtjes, dat doet een mens goed.

Bon soir, á demain, Sjoerd

1. Dirk:
    2 mei 2017
    Klinkt gezellig met al die leuke mensen die je tegen komt , smakelijk voor straks
  2. Jacqueline:
    2 mei 2017
    Hè Sjoerd ik heb je op m'n kaart maar je moet meer richting Parijs lopen anders val je van de kaart af fijn je bericht zo weer te lezen kan helaas de kaart er niet bij zetten anders had je hem kunnen zien succes
  3. Jacqueline:
    2 mei 2017
    Hè Sjoerd je moet meer richting Parijs lopen anders val je van de kaart en kunnen we je niet meer volgen fijn je zo weer te lezen via je berichten zet hem op succes kan helaas de kaart er niet bij plaatsen
  4. Klasina:
    2 mei 2017
    Wer in moai ferhaal! Camino ferbynd, set m op topper!
  5. Teunielle:
    Bonsoir Monsieur,

Aah meneer spaghetti lekker iete! Mooi verhaal wer. Grappig dat dr oenderweis nog wer minsken bin UT fryslan/Nederland die via via hjerd ha. Hopelijk bliuwt iT droeg. Lekker koese straks en succes moarn mar wer! Dikke tut
  6. Toffeee:
    2 mei 2017
    Pfff Sjoerd...ik wil graag reageren maar weet ff niet wat ...
    Je bent een doorzetter hoe ik je ken.... maar wat niet kan gaat ook niet lukken .... dat is weer je realistische kant....
    Geniet vooral pik... elke dag weer een nieuwe ervaring... en vooral niet kappen omdat je verhalen zo leuk zijn....
    Mooi man bier drinken met een Duitser
  7. Joke en Tjitte van der Horst:
    Lieve Sjoerd
    Iedere avond brengt buurman Tjitte een mail waarin je de situatie weergeeft van het wel en wee waar je bent en hoe of het gaat. De ene dag is het wat beter dan de andere dag, ook het aantal kilometers is variërend, en ook de knie is niet altijd zoals het moet zijn en daar bij komt ook nog de temperatuur die soms grote verschillen blijkt te hebben. Wij hopen dat het verder goed gaat met jou, je hebt er al een aardig eind op zitten "kop dur fora" als het kan groeten van Piet.
  8. Joke en Tjitte van der Horst:
    Lieve Sjoerd
    Je hebt het zelf wel eens even moeilijk maar na 'regen komt zonneschijn', als het kan ga je door, bewegen is een goed ding je komt er wel, zing een lied, dat verzet de zinnen. Ik ben trots op je elke dag bericht wij leven met je mee. Lopen wordt voor ons moeilijker. Wij leven met je mee en hopen dat je het red. Hou de moed er in. Liefs van Mem (en een dikke tût.)
  9. Douwe & Wyts:
    2 mei 2017
    Hjoed wer in moaie dei han sa te lêzen, dat jout wer wat moed! Goed geniete fan de mooie momenten, dan is de meter wer fol en kinst der wer tsjinoan...Set 'm op!!

Dikke tút
  10. Riemke B:
    2 mei 2017
    Wat in pracht stikje natuur werst troch rinst, en dan ek nog in dutser tjin komme, it kin net op, succes moarn
  11. Henriette:
    2 mei 2017
    He Sjoerd! Wat ben je een topper, kom er pas net achter dat je de hort op bent. Wat een uitdaging super man! Wens jou en je thuisblijvers veel succes, zet m op en ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal. Hou je haaks!
  12. Herald:
    2 mei 2017
    Toch maar weer een dagje weer mee gepikt!
    En nu maar weer verder, echt wel!
    Heb je de Weber niet in de rugzak?
    Dan gaat het vast een stuk beter....

Je leerling.....
  13. Erwin:
    2 mei 2017
    mooi Sjoerd je bent nu in België heb je Nederland al achtergelaten heb je nog maar twee landen te gaan voordat je het weet ben je er en heb je iets unieks gepresteerd en is iedereen trots op je ik ben het in ieder geval al
  14. Willy:
    2 mei 2017
    Mooi stuk weer Sjoerd. Grappig dat je ook hier weer een aantal Friezen tegenkomt. Succes morgen bij de volgende etappe en sterkte met je knie. Zet hem op.
  15. Anne ten Hof:
    2 mei 2017
    Hè Sjoerd , wat een mooie uitdaging ben je aan het ondernemen , al 513 kilometer in de benen. Hou de uitspraak vast van je vader, van mij in een andere dialect " Kop der V'eur " je hebt een Groot Hart , we blijven je volgen .
  16. Riemke:
    ik mis je verslag van 3 mei,begin van verslaving? ik hoop dat alles ok'e is
  17. Jacqueline:
    3 mei 2017
    Ik mis het verslag ook riemke ik zat ook met smart te wachten ben je niet de enige hoop ook dat alles goed is
  18. Hanneke:
    3 mei 2017
    haha wat grappig dat er meer gekken zijn zoals ik die om een uur of 5 gewoon een berichtje van je avonturen willen lezen......vertraging wordt duidelijk niet op prijs gesteld :)
  19. Sjoerd:
    3 mei 2017
    hallo allemaal, er zijn wat problemen met Vodafone, nu alleen nog contact via sms, hopelijk wordt dit snel opgelost.
    groetje Sippie