Dag 19; Godinne- Dinant- Anseremme 17 kilometer

3 mei 2017 - Anseremme, België

zoals jullie op de video kunnen zien en horen kwam het met bakken uit de hemel, ook vanochtend  veel regen, inpakken werd me dan ook wel lastig gemaakt. De tent nat opgepakt. Gelijk de poncho maar aan. De thermo-broek ook maar weer aangetrokken.

Het weer is de hele dag afwisselend; donkere wolken en zo nu en dan een beste bui .

Langs de Maas lopen blijft prachtig. In de verte kun je Dinant al zien liggen maar ik wil eerst een andere stop maken; de abbaye de Leffe.  Als het goed is kun je daar overnachten ( en eentje proeven misschien) Helaas loopt dit op een teleurstelling uit, men is daar aan het verbouwen en alles is gesloten, heel jammer. Dan op naar Dinant, inmiddels ben ik toch lekker nat geworden en begint nu de kou. Eerst hier maar een bakje koffie, even opwarmen. Prachtig hoe dit stadje aan de maas ligt. Jammer dat het zo bewolkt is wat nu zijn de foto’s zo donker.

Moet eigenlijk naar een telefoonwinkel maar moet daarvoor meer dan 10 kilometer om lopen, dat ga ik niet doen.  Sippie heeft vandaag ook al een aantal keren met Vodafone gebeld maar uiteindelijk kunnen zij niks (pff)  Kan niet bellen naar Nederland, blijk wel in België naar bijv. de camping te kunnen bellen. Niemand snapt er iets van.

Nou verder op de route maar kijken of ik nog ergens een winkel tegenkom. Nu eerst op naar Anseremme, heb de camping gebeld , ze hebben plek en een droger….. wat kun je daar gelukkig van worden.

Gister kreeg ik ook nog een geweldige video boodschap van Hans, jammer genoeg kan ik hem hier niet op zetten, hij is te groot. Duurt ook bijna 5 minuten. Uiteindelijk is hij niet in Charleroi beland maar verder gefietst en heeft in een klooster nog gegeten. Al fietsten verteld hij dit allemaal.

Net voor ik op de camping aankom ontmoet ik nog twee mensen, blijken uit Australië te komen, zij vragen gelijk; Camino?  Ook vertellen zij dat ik naar de brug moet. Daar blijkt een oefening van het leger te zijn. Zij moeten zogenaamd de brug opblazen .

Op de camping staan Italianen, nou die kunnen een feestje bouwen, nu mogen ze van mij wel wat minderen. Het is koud dus dan lig je al vroeg in de tent en is de avond nog lang.

het interview met de Zutphense courant is geplaatst. ga kijken of ik dat kan laten zien.

Morgen weer een nieuwe dag.

Oan’t moarn  Sjoerd

1. Waldpyk:
    Fijne jonne kerel
    Enne janmer fon dat leffe gebeuren
  2. Jacqueline:
    Tot morgen Sjoerd
  3. Trienke:
    3 mei 2017
    Fijn toch nog een verhaal van je sjoerd.
    Ongelooflijk hoe snel je eraan went het voel mij meteen op dat je later was anders
    Fijne avond nog en hopelijk warm je snel weer op.
  4. René:
    Hoi Sjoerd
    Zet hem oude bikkel
    Hoe is het met je knie
    Hoop dat die gou hersteld
    Het mooie weer komt er an dus denk er om goed blijven drinken
    Groet René
  5. Klasina:
    3 mei 2017
    No dit is gjin reclame foar Vodafone mar wer prachtige plaatsjes en ferhalen, respect en noch efkes troch sjouwe en hoopje op better waar! Groetsies.
  6. Barbara:
    3 mei 2017
    Hoi Sjoerd, "de koning te rijk" een plek en een droger :-)! Wat zou postbode Simon nu zeggen? Slaap goed (naast al dat feestgedruis ) en morgen gezond weer op. Groetjes!
  7. Sjoerdtsje:
    4 mei 2017
    Moai stikje yn'e krante! Ik hoopje datst moarn wat better waar hast. In noflike kuier tawinske
  8. Riemke B:
    4 mei 2017
    Hoi Sjoerd, ik miste dei al, jammer fant waar, mar giest de goeie kant op, kin allinich mar better wurre, toi toi toi