Dag 20; vandaag een rustdag in Anseremme

4 mei 2017 - Anseremme, België

Goedemorgen, vandaag besloten een rustdag te nemen, ook niet 20 kilometer fietsen o.i.d.

De knie blijft warm, en alle ibroprufennen en asperines hebben tot nu toe nog geen wonderen verricht, dus dan maar even echt rust. Het regent hier pijpenstelen dus het lokt ook niet aan om op te pakken en te gaan lopen.  Wanneer het dan eindelijk even droog is even een slagje om. Anseremme is een oud dorpje dat ligt aan de rivier. De Lesse en de Maas vloeien hier samen.

Je kunt hier 21 kilometer met de kajak de Lesse bevaren waarbij enige stroomversnellingen zitten.

Achter de camping zit een Nederlands bedrijf dat klimtochten organiseert. Dit zit in een oude kasteelboerderij. Omdat het nu nog niet druk is, is de taverne officieel nog gesloten maar ik mag vanavond aanschuiven met eten. Heb de kok gesproken en hij moet koken voor een groep van 11 mensen.  Nou heb ik gelezen dat er ook een openhaard is, lijkt me heerlijk.

Morgen ga ik op naar Givet, dat is Frankrijk, toch weer een mijlpaal.

Ik bekijk het per dag, Santiago is wel heel ver weg dus is Reims nu eerst mijn doel, dat is te overzien, het is een kleine 150 kilometer daar naar toe. Kijken we dan weer verder.

Dus vandaag geen lang verhaal maar het is er eerder dan gister!!!

Bleek gister een grote whats app storing te zijn, maar ook zonder dat geen telefoonverkeer mogelijk naar Nederland. Whats app is het enige dat werkt en als dat dan niet meer werkt en ik kan geen contact krijgen vindt ik dat heel moeilijk. Gelukkig vanochtend weer contact poeh.

A la prochaine fois,

groet Sjoerd

1. Anna De Boer:
    4 mei 2017
    Ondanks de regen en knieproblematiek ben je dan toch al weer zo'n drie weken onderweg. Ik vind het stoer van je dat je al bij Frankrijk bent. Gezellig avondje toegewenst bij het haardvuur! Zolang je er van geniet gaat het altijd de goede kant op, toch?
  2. Jacqueline:
    4 mei 2017
    Hè Sjoerd gelukkig gaat alles goed met je Ok je knie wil niet helemaal mee werken maar als dat het enige is (we )zijn allang blij als ik namens aantal mag spreken zoals mezelf en moeder leeft ook mee en nog aantal om te horen dat het de verbinding is succes en ps op de kaart te lezen vandeweek liep je 4 dagen voor op schema
  3. Attie:
    Hey Sjoerd,

Fijn om elke dag wat van je te horen/lezen. Hoop dat je knie snel opknapt en het weer ook. Die kou en regen is nu wel eens mooi geweest. Lekker eten vanavond. Succes voor de komende dagen.

Groetjes Attie
  4. Tiny:
    4 mei 2017
    Sjocht der moai ut Sjoerd! En een rustdei sa no en dan mat kinne!

Groetnis Tiny
  5. Sjoerdtsje:
    4 mei 2017
    Lekker in dei rêstich oan, is ek wol ris noflik en heart der ek by. Je moatte je rêst wol op'e tiid ha. Goed datst de reis opsplitst hast yn lytsere doelen. Makliker fol te hâlden. Yn noch gjin 3 wike al yn Frankryk is dochs hartstikke moai? Ik hoapje datst moarn wat moaier waar trefst. Noflike jûn en oant moarn
  6. Dirk:
    4 mei 2017
    Geniet van de rust Sjoerd en mooi dat de telefoon het weer doet, morgen maar weer succes met lopen.
  7. Riemke B:
    4 mei 2017
    Goed dast die ffkes in dei del joust, mast ris sjen, wast ien trije wieken al roun hast, petsje au, joun mar lekker foar de iepen haard, en moarn mar werris sjen, wat der op dien paed komt.
  8. Janneke Broers:
    4 mei 2017
    Ek al kin ik dy net persoanlik. Ik leaf wol mei dy mei! In moaie joun tawinske! GroetnIs fan collega Janneke
  9. Sivia van de Berepôle:
    4 mei 2017
    Mooi verhaal weer vandaag ,Sjoerd!Gezellig dat je iedere dag wel een leuke persoon treft.Is je gegund.Goede start richting Frankrijk en een prettige avond
  10. Fedde de graaf:
    4 mei 2017
    Sjoerdvanslooten ik fyn it geweigerd ast al sa fier bist tink om de kibbeling mast der letter ek nog mei dan wensen dy heel potte sterkte mei dun wandeltocht en gean dy folgjen op deze app gr fan fedde en annie
  11. Ria:
    4 mei 2017
    Morgen nog koeltjes maar zaterdag krijg je een prachtige voorjaarsdag met 18-19 graden (weeronline Givet), regen neemt af.
    Mooi hoe je al die dagen kalmpjes doorlopend morgen toch al in Frankrijk bent, weer een mijlpaal: check!! ;-)