dag 3 Akkrum-Paasloo

8 augustus 2016 - Paasloo, Nederland

Na de bijna 32 kilometer gisteren voel ik het wel in de benen, dus maak ik met mij zelf geen afspraak over het eindpunt vandaag, we zien wel waar ik mijn tent weer opzet.
In Akkrum nog even naar de bakker, broodjes inslaan. Hier staat ook de kerk waar mijn pake Douwe altijd op zondag het orgel bestierde. De klok op de foto is ook bij de kerk. Het waait hard vandaag maar het loopt, ondanks de blaar, heerlijk. Ik heb snel Heerenveen te pakken en ga da richting Wolvega, dit gaat “voor de wind’.
Na Wolvega de Linde vallei in, ’n prachtig gebied. Ik wordt door een aantal fietsers ingehaald, even later kom ik bij het pontje, de fietsers staan op de pont. Fijn dat jullie gewacht hebben, blijkt dat ze de pont niet aan het varen krijgen. Na eraf en er op en aan de ketting sjorren varen we naar de overkant. Uit eindelijk beland in de Weerribben en kom ik ongemerkt Overijssel binnen. In Paasloo vind ik een camping, vanavond een schnitzel op het menu. Soms loopt het een beetje anders. De buren zijn aan het BBQ-en en omdat hun zoontje jarig is, mag ik meedelen in de feestvreugde en heb al een hamburger achter de kiezen. Al met al een top dag.
Dan belt Teuniëlle en vraagt of ik al weet dat “we” weer goud hebben, nou nee wie dan en op welk onderdeel. Antwoord ze; “wandelen van Akkrum naar Paasloo” de grapjas, maar voel me wel trots worden. Dit is het voor vandaag (34 kilometer), morgen weer een nieuw avontuur

1. Attie:
    Hey Sjoerd,

Wat super, en leuk om je verhaal te lezen.
    Heel veel wandelplezier voor morgen.

Gr Attir
  2. Susan:
    8 augustus 2016
    He Sjoerd, heel leuk om je te volgen! Ik lees elke avond je tocht van die dag!! Gaat goed! Super! Groetjes Susan
  3. Silvia:
    Hoi Sjoerd,
    Leuk om mee te lezen! vandaag ben je in mijn gebied :-) Zowel de Lindevallei als Paasloo en omgeving ken ik op mijn duimpje. Je mag trots zijn op jezelf, veel succes bij de volgende etappe. Groetjes, Silvia
  4. Klasina:
    8 augustus 2016
    Goed bezig! De paden op de lanen in, vooruit met flinke pas en een goed gevulde tas met niks er in...
  5. M&M:
    8 augustus 2016
    Goed besich jonguh. Moarn de leste dei tink......
  6. Pieter:
    9 augustus 2016
    Succes Sjoerd, we folgje dy !