dag 4 Paasloo-Heetveld

9 augustus 2016 - Paasloo, Nederland

Vannacht wel een openbaring gehad ,dacht aan de verkeerde kant van de 50 te zitten , maar de oudere mens met scootmobiel die kunnen er ook wat van; bingo op de camping en om half twee worden de motoren gestart,  dat rijdt dan allemaal langs je tentje ( omgekeerde wereld). Dit beloofd wat voor later Sippie. Vroeg wakker maar de receptie gaat pas om 9.00 open en ik heb mijn mobiele telefoon daar aan de oplader en broodjes besteld. Dus als maar uitstallen en drogen onder een afdakje. Vanuit Paasloo vandaag door het natuurgebied “de Weerribben”.  Bomen, water, vogels en eindeloze rietvelden: de natuur in de Weerribben ziet er ongerept uit. Maar schijn bedriegt, want elke meter grond is hier door de mens gemaakt. Door het winnen van turf veranderde het landschap in een zompig moerasgebied. Eén groot, groen doolhof lijkt de Weerribben. Je kunt er eindeloos dwalen, maar verdwalen lukt niemand. Want alle vaarten en vaartjes komen uiteindelijk altijd weer uit op de Kalenbergergracht.(heb ik even opgezocht, beter goed gejat dan slecht bedacht) De eindbestemming is vandaag Heetveld net voorbij St Jansklooster.

Terwijl ik hier loop hoor ik kraanvogels, jammer genoeg kan ik ze niet ontdekken. De lucht begint behoorlijk te betrekken dus de regenkleding maar aangetrokken. In dit park ligt ook ‘Nederland”. Voor ik Blokzijl bereik heb ik 5 soorten paden gehad; asfalt, beton, schelpen, zand en gras op de dijk. Het ene loopt toch ietsje gemakkelijker dan het ander.

Op 13.00 klokslag ben ik in Blokzijl, zoek een bakker maar “kaatje bij de Sluis” is nog dicht, dus nog maar ’n krentenbol. Scoor hier de 4de stempel van de dag, mij stempelkaart ziet er al prachtig uit.

Op naar St Jansklooster of net voorbij naar Heetveld, daar is een camping, mij aangeraden door de campingeigenaar van de camping in Paasloo.

Ben blij dat ik er ben na 28 kilometer, maar dan blijkt dat de keuken daar op maandag en dinsdag dicht is. De eigenaar biedt een fiets aan en een biertje, even terug naar St Jansklooster voor wat boodschappen. Dat wordt kokkerellen vanavond.

Morgen op naar Hasselt, oan't moarn

1. Sippie van slooten:
    9 augustus 2016
    Sjoerd, bingo is net echt myn ding sorry dat wurd neat, mar rûnride op de scootmobiel is dan misskien net sa gek, tent efterop en gean
  2. M&M:
    9 augustus 2016
    Topper. Moarn noch ff. Jammer gjit krekt sa mooi...
  3. Sjoerdtsje:
    9 augustus 2016
    It giet dat it slydjaget Sjoerd. Leuk om elke dei in ferslagje te lêzen en de foto's te besjen. It giet dy mar goed ôf. In goeie jûn noch.
  4. Rene en de keatsbeesten:
    9 augustus 2016
    Goedzo jonkje,noch ien dei bikkelje.
    De groeten fan de keatsbeesten