van Tzum naar Akkrum

7 augustus 2016 - Akkrum, Nederland

Aan de vaart in Tzum, n prachtig plekje, een stoel, waslijn en een biertje van andere campinggasten maakten het allemaal aangenamerbierke. Om ’s nachts half één regen en dit was niet alleen buiten….. in de onderbroek wat lijntjes verzetten, maar de slaap was ‘n beetje over. Morgen moet dit anders. Wakker worden met een prachtig uitzicht, n bakje thee en een ontbijt 2broodje.                                                 Blijkt dat de oplader( op zonne-energie) voor de telefoon zijn werk niet heeft gedaan, daar baal ik wel van, de route, het thuisfront, foto’s zijn belangrijk. En dan de gehele rugzak weer inpakken. Dit keer het matje niet in zijn beschermhoes, hij is dan te klein en glipt telkens uit de band van de rugzak. Volgens de berichten gisteren zou het vandaag een prachtige dag worden, maar hier toch zwaar bewolkt. Dus de lange broek eerst maar aan en op naar de eindbestemming voor vandaag Akkrum. Een halfuur voor Jorwert begint t te regenen, ga nog geen regenkleding pakken maar de weergoden zijn me niet goed gezind, dus uitpakken die hap. Het duurt tot Reard voor de het weer droog wordt. Inmiddels zijn er dus meer zaken nat dan alleen de tent en het matje. Ik hoop dat er een droger is op de camping in Akkrum. Stempelen lukt vandaag niet erg, er is niemand thuis, zitten met het mooi voorspelde weer vast op de boot naar Ameland

In Irnsum wel het "ein yn ‘e bek", moet nog 5 kilometer. Half 5; héhé Akkrum, nu de camping zoeken, spullen drogen, blaar prikken en hopelijk 'n bierke.