Dag 4 Deventer-Vorden  26 kilometer

18 april 2017 - Vorden, Nederland

Gister mijn powerbank bij de buurman gebracht, deze was in een camper en wou hem wel opladen. Toen in terug kwam uit de stad was de camper weg en had de buurman een briefje in mijn tent gelegd;  de powerbank was bij de receptie. Maar helaas deze was al dicht. Mijn telefoon bijna leeg, en ik ben iemand die graag mag weten hoe laat het is dus balen. Om 21.15 lig ik lekker in de tent en schrik ik mij rot als ineens daar de campingbeheerder is met mijn powerbank. Tevens nodigde hij mij uit voor koffie en een warm broodje in de ochtend. Nou mooi einde van de dag.

Vannacht om 5.00 kreeg ik het koud,  de tent rits wou ook niet soepel open en het doek iets bevroren, brr een trui aangetrokken. Bij de beheerder een ontbijtje gehad en lekkere koffie, kreeg tevens nog en lunch pakket mee, wel heel bijzonder. De man vond mij reis bijzonder. Heeft nog even op de reislogger gekeken.

De pont weer gepakt en op naar De Bever, daar een regenponcho gevonden die ook mijn rugzak kan beschermen.

Zo klaar in Deventer op naar Vorden via Zutphen. De knie dwingt mij toch een fysiotherapeut  op te zoeken. In Zutphen vind ik die, de heer Slobbe, na een behandeling tape er om en niet forceren.

Dan ben ik even de weg kwijt, de google map kaartjes werken niet altijd goed, soms te traag. Zo ziet een man mij kijken op mijn telefoon en komt terug fietsen. Raak met hem in gesprek. Hij heeft hem een keer gefietst, zijn vrouw was toen overleden en hij wist niet wat te doen, heeft toen 7 maanden op de fietst gezeten, ook nog nar het zuiden van Spanje. De man is emotioneel en dat doet wat met je. Inmiddels is hij fietskoerier in Zutphen bij een bedrijf dat Zoef heet. De man( Haantjes)vraagt of hij een foto mag nemen, hij stuurt het dan met gegevens naar de Zutphense courant. Zou mij mailen als ze er iets mee deden, ben benieuwd.

Via Warnsveld richting Vorden, kom een camping tegen maar deze staat te koop, dan maar weer verder. Uiteindelijk na vragen (aan Gerrit) kom ik bij natuurcamping daske, deze is officieel nog niet open maar ik mag kamperen, en kan ook een fiets gebruiken zodat ik nog boodschappen kan doen.

De tent staat, Ytsje haar elastiekje komt van pas (zie foto), mooi plekje met picknick tafel.

Boodschappen gedaan en tevens een portje gekocht, nu genieten in het zonnetje zolang hij schijnt.

Morgen weer een nieuwe dag, en dan op het Pieterpad, maar daarover morgen meer.

Groet Sjoerd

1. Riemke B:
    18 april 2017
    Nog mar krekt fuort, en no al mooie ferhalen, wat leuk dat wij op dizze manier ek in bytsje mei geniete kinne, jammer fan de knibbel, mar dat komt grif wer goed, de knibbel mat ffkes ient ritme komme, oars net juh, Sjoerd de kop der foor, gr ut it mooie Terherne
  2. Erwin:
    18 april 2017
    Weer een mooie dag zo te zien je maakt heel wat mee weer een dag voorbij suces morgen
  3. Klasina:
    18 april 2017
    Goed bezig! Moaie ferhalen, leuk om sa deelgenoot te wêzen.
  4. Trienke:
    18 april 2017
    Prachtig mooi verhaal weer sjoerd ontzettend leuk om te lezen en jou te volgen.
    Fijne avond en succes morgen
  5. Trienke:
    18 april 2017
    Prachtig mooi verhaal weer sjoerd ontzettend leuk om te lezen en jou te volgen.
    Fijne avond en succes morgen
  6. Waldpyk:
    18 april 2017
    MACHTIG KEREL HA XXL SMILE OP NEI UT VOLGENDE AVONTUUR ;))
  7. Jacqueline:
    18 april 2017
    Succes morgen Sjoerd hoop dat je weer een mooie dag tegemoet gaat
  8. Popke:
    18 april 2017
    prachtig sjoerd leuk om de verhalen te lezen
  9. Attie:
    Hey Sjoerd,

Leuk om op deze manier met jou mee te lopen. Succes met je knie en geniet

Groetjes Attie
  10. Ria:
    18 april 2017
    Waarschijnlijk weer koud vandaag maar oh wat slaap je weer op een mooi plekje vannacht! Goede nacht en weer een goede dag gewenst voor morgen!
  11. M&M:
    18 april 2017
    Wurd fannacht ferrekte kâld.
    Pyt seit yn fryslân -2.
    By Vorden kin it wolris -15 wurde.
    Sterkte.....
  12. Hanneke:
    18 april 2017
    .......begin van het reizigers verhalenboek is geboren! Nieuw talent van je ontdekt.
  13. Anne-Jaap:
    19 april 2017
    He Sjoerd, mooie verhalen. Jammer van de knie, hopen dat het wat opknapt. Veel succes en geniet ervan!!
  14. Toffeee:
    Hey Jonghu,
    goed bezig, erg leuk om je verhalen/ervaringen en gevoelens te lezen.... dit word een bestseller...
    succes vandaag en morgen en overmorgen en dan....
  15. Renée:
    Held ;-)